Ми самі вміємо мислити, і знаходимось усередині мислячої системи вищого порядку.
Цей мислячий механізм – культура.
Цей мислячий механізм – культура.
Ю.М. Лотман
Ліцей – школа інноваційних технологій. Поняття "технологія" неможливо зрозуміти поза поняттям "культура". У філософському розумінні культура – це система матеріальних і духовних засобів, що забезпечують специфічну діяльність людини. Можна сказати, що культура знаходить своє втілення в діяльності, оскільки спосіб діяльності включає в себе знання, вміння, норми, здібності, засоби діяльності, а також конкретну технологію, яка є свідоцтвом, візитною карткою рівня культури.
Освіта, що є однією зі сфер культури, готує фахівців для інших сфер культури. Тому і сферу освіти, і сферу професійної діяльності можна описати такими поняттями: "спосіб діяльності", "технологія", "знання, вміння, навички".
Зміна професійних технологій природним чином призводить до зміни технологій навчання. У свою чергу, зміни як виробничих, так і освітніх технологій призводять до зміни особистісного потенціалу, оновлення інтелектуальних та емоційних якостей, якими володіють люди, що впроваджують нові технології. Та ніякий засіб не може бути інструментом формування способів професійної діяльності. Спосіб діяльності може бути заданий тільки культурою.
Інноваційна культура Макіївського міського ліцею — це феномен, який створюється учасниками навчально-виховного процесу, має позитивну динаміку й характеризується двома основними функціями: визначає шляхи розв'язання проблем і сприяє зниженню рівня невизначеності в нових умовах діяльності.
У ліцеї функції культури сформувалися внаслідок внутрішньої інтеграції досвіду учасників діяльності та зовнішньої адаптації установи до вимог і потреб суспільства та держави.
Шкільну організацію можна уявити як специфічну систему відносин, у якій навчаються, працюють, спілкуються, адаптуються до зовнішнього середовища. Починаючи від моменту свого виникнення, ліцей, постійно створює власну систему відносин, яка включає реакції на зовнішні та внутрішні «виклики». Ці реакції з часом стають загальноприйнятими способами поведінки, яких дотримуються всі учасники навчального процесу і які дають педагогам ліцею почуття захищеності й належності до певної структури.
Інноваційна культура набула особливої значущості для педагогічного колективу, тому що виникла потреба в розвитку закладу, впровадженні освітніх інновацій. Директор ліцею, Шевченко Валентина Іванівна, творчий керівник, педагог - новатор, прагне створити власну організаційну структуру, яка характеризувала б інноваційну культуру закладу.
Освіта, що є однією зі сфер культури, готує фахівців для інших сфер культури. Тому і сферу освіти, і сферу професійної діяльності можна описати такими поняттями: "спосіб діяльності", "технологія", "знання, вміння, навички".
Зміна професійних технологій природним чином призводить до зміни технологій навчання. У свою чергу, зміни як виробничих, так і освітніх технологій призводять до зміни особистісного потенціалу, оновлення інтелектуальних та емоційних якостей, якими володіють люди, що впроваджують нові технології. Та ніякий засіб не може бути інструментом формування способів професійної діяльності. Спосіб діяльності може бути заданий тільки культурою.
Інноваційна культура Макіївського міського ліцею — це феномен, який створюється учасниками навчально-виховного процесу, має позитивну динаміку й характеризується двома основними функціями: визначає шляхи розв'язання проблем і сприяє зниженню рівня невизначеності в нових умовах діяльності.
У ліцеї функції культури сформувалися внаслідок внутрішньої інтеграції досвіду учасників діяльності та зовнішньої адаптації установи до вимог і потреб суспільства та держави.
Шкільну організацію можна уявити як специфічну систему відносин, у якій навчаються, працюють, спілкуються, адаптуються до зовнішнього середовища. Починаючи від моменту свого виникнення, ліцей, постійно створює власну систему відносин, яка включає реакції на зовнішні та внутрішні «виклики». Ці реакції з часом стають загальноприйнятими способами поведінки, яких дотримуються всі учасники навчального процесу і які дають педагогам ліцею почуття захищеності й належності до певної структури.
Інноваційна культура набула особливої значущості для педагогічного колективу, тому що виникла потреба в розвитку закладу, впровадженні освітніх інновацій. Директор ліцею, Шевченко Валентина Іванівна, творчий керівник, педагог - новатор, прагне створити власну організаційну структуру, яка характеризувала б інноваційну культуру закладу.